TOPlist Plchovské větry: Přetékající polička no.2 - Les yeux du chat

neděle 18. ledna 2009

Přetékající polička no.2 - Les yeux du chat


Konečně se mi dostalo do rukou překrásné francouzské komiksové album Kočičí oči od kreslíře Moebiuse a slavného scénaristy Jodorowskeho z roku 1978. Komiks, členěný vždy na stranku minimalistického pohledu na slepého chlapce u okna a na protější stranu překrásně vykresleného města, pojednává o chlapci bez očí, který pošle svého orla ulovit oči kočky, aby si je mohl nasadit do prázdných důlků a nakonec zjistit, že stejně potřebuje ulovit lidské. Lépe se nedá tento značně depresivní příběh popsat. Žlutě kolorovaná kresba poté naplno pojednává o mimořádném nadání Moebiuse, jehož práce je zkrátka na evropské půdě unikátní. Moebius: ,, Kreslíce, cítil jsem jakýsi rozhovor mezi mnou a učitelem, cítil jsem se jako by mi říkal: podivej, podívej se na tohle! A pak se podívej ještě semhle! Tady! Tady!....A poté jsem ho viděl, jak se směje a zároveň říká: No né! Neuděláš to? Udělal jsi to! Teď, sotva si kdy vzpomenu, na tak hravou svobodu. ''

Žádné komentáře:

Okomentovat