Celkové pojetí práce je umístno tak, aby se pravidelně střídala vertikální a horizontální uspořádání. Barevnost přechází od světlejších, barvitějších tónů k temným a chladným s tím, jak se mění celkový obsah díla.
Touha - Zobrazena jako smyslná, mladá žena. Lahev alkoholu v její pravé ruce symbolizuje odkázalost a uvolněnost, zároveň je prvkem touhy až chtíče k materialismu, rebelii a symbolikou moderní doby. Malý šáteček látky na její levé paži poté odkazuje k její nespoutanosti a určité sexuální svobodě (je patrně jedinou složkou oděvu, kromě čelenky ve vlasech). Ke stvárnění je využita velmi široká škála odstínů olejových barev, vlasy poté, stejně jako u Vášně, akrylem.
Vášeň - vrchol milostného vzplanutí. Mladá žena zobrazena jako citově silná osoba poddávající se vášnivému vzplanutí. Při využití slabšího nanášení olejových barev jsem docílil poměrně jemných přechodů.
Delirium - Obraz postavený na výrazné symbolice motivů a barev, vztahujících se kcelkové kompoziční myšlence malby. Loučení, příchod změny. Stále se vzdalující otevřené dveře na konci chodby, jejíž potemnělost zdůrazňují osamocené paprsky světla z drobného okna, strom představující organicky čistý život opadávající stejně jako naděje opuštěného, jehož již tak nechápající a oněmělou mysl nahlodávají krysy bezmocnosti. Samotná barevnost je postavena především na kontrastu stěn, navazující na předchozí Vášeň, a na členěné podlaze, která prohlubuje prostor prostředí.
Samota - Přechodová část cyklu, který členěním navazuje na předchozí obraz, brevností z druhé stany zasahuje Zoufalství, která se sebou přináší neodvratné očekávání dalšího dění a vývoje. Umocňující prvek hodin, zobrazující pomale plynoucí čas, v kombinaci s prázdnou židlí navozují v kontextu prostého místa první existencionální přerod.
Zoufalství - Fyzická destrukce osobnosti, jež nevydržela opuštění a samotu, a rozhodla se o útěk ze své existence. Sebevražda je zde však zobrazena křečovitě a nejistě. Celkové ladění barev se již mění do temnějších odstínů, které podtrhuje i černé ohraničení rámu. Z celého cyklu je tato malba jediiná, kde je využito pouze olejových barev, s vyjímkou fragmentu lidské krve.

Žádné komentáře:
Okomentovat